۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

ابن الوقت : شاعر انقلابی ایران محمد علی افراشته!

 

ابن الوقت

toufanorange-color

انتشار این شعر زیبای شاعر انقلابی ایران محمد علی افراشته وصف حال اوضاع سیاسی کنونی در خارج از کشور است. حزب ما به انتشار مجدد آن دست می زند که همه بدانند مبارزه با فرصت طلبان و اپورتونیستها و طلبکاران بی مایه و بیکاره سابقه ای بس طولانی دارد و بخشی از مبارزه طبقاتی است.(توفان)

"هست افراشته اشعار تو حلواعسلی

من یکی مخلص گفتار تو هستم به علی

شعر دیدیم، ولی شعر تو چیز دگر است

سنگر کارگر و مقبره گنجبر است

نیست تشبیه گل و لاله و روی دلدار

هست بحث از عر ق گر م فلان سوهانکار

گفته هایت اثری دارد در خواننده

به خصوص آنکه نشسته است به قلب بنده

منم آن منشی تشنه لب در همه عمر، لب آب منم

اندر این مملکت، این مفتخور بی هم چیز

هست چون گربه مولا سر هر سفره عزیز

من بیچاره که در واقع یک رنجبرم

با همه جوش و جلا کوفت ندارم بخورم

حزب توده که حمایت کند از کارگران

بس صلاح است که وارد بشوم چون دگران

میل دارم بشوم وارد آن حزب شما

در صف روشنفکران، ولی ... اما، اما

مشورت کردم با خاله و شوهر خاله

هر دو گفتند کمی حوصله کن امساله

صبر کن تا که شود حزب کمی دامنه دار

دولت وقت از آ ن حزب بیاید سرکار

کار بر توده شود حاکم، نه پول و پلا

چکش آهنی اشرف شود از طوق طلا

نان برای همه، فرهنگ برای همگی

نه یکی گرسنگی میرد، ترکیده یکی

د ر فرهنگ شود گر به همه بگشوده

ای بسا نابغه ها هست میان توده

مثل امروز نباشد که خرفتی خرپول

گفت گر ماست سیاهست، نمایند قبول

الغرض شیفته حزب شدم صد چندان

ولی.... اما به همان سبک و سیاق خاله جان

با چنین منطق شایسته و با این اوصاف

حزب البته خوبست، ولی بنده معاف

گاهی اندر جلسه اسم مرا یاد کنید

بنده را مستمع آزاد قلمداد کنید

حزب توفیق اگر یافت که ما هم هستیم

شاه سابق اگر آمد که سلامت جستیم"

نقل از "آی گفتی" اثر شاعر بزرگ مردمی محمد علی افراشته

نشریه شماره 18 سازمان مارکسیستی لنینیستی توفان

 

برگرفته از توفان٬ارگان حزب کار ایران (توفان) بهمن ۱۳۹۳ ٬فوریه ۲۰۱۳

برگرفته از توفان٬ارگان حزب کار ایران (توفان) بهمن ۱۳۹۳ ٬فوریه ۲۰۱۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر