۱۳۹۳ مرداد ۲۷, دوشنبه

گریز (1) ٬ و تنهایی (2): مهران زنگنه

گریز (1)

Mehran-Zangeneh







مهران زنگنه

دلتنگ‏ تر از من

خسته ‏تر از من

دلشكسته‏ تر از من

پرنده ‏ای بر آبكوهه‏ ی باد نشسته بود

پشت به جهان كرده بود

و چونان من

همپای من

           از خویش و از جهان می ‏گریخت

 

 

تنهایی (2)


Mehran-Zangeneh

مهران زنگنه

 

نه بلورم

        نه گیاه

از نسب ستارگان نیستم

تبارم به آفتاب نمی ‏برد

از پشت "آدم" نیامدم

پا بر زمین كه نهادم

                     سردی زمین مرا به گریه واداشت

چشم بر جهان كه گشودم

   - به سن عقل-

                       خود را تنها یافتم

                       پس در را ببستم

                       در خود نشستم

                       در خود نگریستم

                       و چون هیچ نیافتم

     پلک بر پلک نهادم                                           

     چشم بر بستم و دیگر نگشودم

آدرس نویسنده: mehran.z@gmx.net

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر