۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

" سرکش ترین ستاره " : ستاره تهران

 " سرکش ترین ستاره "


 sabadesetareh

ستاره تهران

من آن عاشقترین ستارهء دورم

در باغ کهکشانی ِ گلها ،

دست در دست نسیم و عطر بهار،

همریشه با هزار گل ِ سرخ ،

و چقدر شوق شکفتن دارم

عشق به زایش فرداست

که در وجود تبدارم

موج و تلاطم دارد

***

من آن مظلومترین ستارهء دورم

وامانده در حصار شهر ِ خاموشی

که در کوچه های بی عابر

درگیر چندین و چند  زنگی ِ مستم

مستهای شراب  نادانی

که در کافه های پر از  تزویر

همچنان میلولند

آنها که بسلامتی شیخ ، عرق خوردند

***

من  آن زخمی ترین ستارهء دورم

زخم خورده از تیغ ِ تیز ِ جهل  و تعصب

در خون تپیده و ستمدیده

که دیگر

بغض دردناک گلویم را

تاب تحمل ندارم

و اینک

خسته از میراث دیو تاریکی  و وحشت

طلسم صبر ِ چند هزار ساله را میشکنم

و برای هرچه قشنگی ست

و برای هرچه رهایی

همپای با هزار شاخهء گل سرخ

عاشقانه  صبح را

 فریاد میزنم

فریادی به وسعت دنیا

آری ! من آن سرکش ترین ستارهء دورم !

 

ستاره.تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر