۱۳۹۰ بهمن ۲۳, یکشنبه

دست منه بر دهنم :فرزاد جاسمی !

دست منه بر دهنم
فرزاد جاسمی
به کارگران و زحمتکشان ميهن در بندم

دست منه بر دهنم دوخته چرا لبان من
کن حذر از جسارتت بيش مخواه زيان من
دست طبيعتم بداد قدرت فکر و گفتنم
ذره نه ای چرا ز من، سلب کنی نشان من
زاده ی زحمتم و کار جوهر و ذاتم از گهر
نی چو تو بهره کش و دزد انگل جسم و جان من
هستی من ربوده ای حاصل زحمتم ز تو
شرم چرا نمی کنی بسته ز چه زبان من
گر به ره حقيقتی تکيه ترا بر آسمان
وحشت و دهشتت ز چيست ترس ز چه از بيان من
بازوی پر توان مراست نی سپه و نه لشکری
با عرق جبين به کف در همه حال نان من
خدعه و رنگ تا بکی گر تو خدای من چرا
لرزه به تن چو بيد بُن از من و بازوان من
توطئه در خفا کنی توده به وعده ای فريب
جهل خلايقت سبب سلطه تو بر کيان من
دم ز بشر چه می زنی ای به دروغ آدمی
در پی سود و منفعت دوزخ زشت جنان من
حاصل رنج من بری ديو و ددان اجير خود
لشکر اهرمن بسيج پاس من و دهان من
هر چه کنی به خود کنی ناله خفه به حنجرم
مُثله نما شکنجه ام دار و خموش فغان من
من شرف زمانه ام راحت اين جهان ز من
شوکت و عزت تو نيز آگهی از توان من
غره به قدرتت مشو در کف من حيات تو
رب تو نيز عاجزست تا بکشد عنان من
چرخ به زير می کشم زهر چه ريزدم به کام
قلب فلک فگار و ريش خامه ی چون سنان من
تن ندهم اگر به کار از پس يک دو روزه ای
بر سرت اين جهان خراب به ز بهشت جهان من
ضعف منست تفرقه بيخبری ز حال خود
مرگ تو بانگ اتحاد جاری چه از دهان من
***
بيست و سوم بهمن ماه 1390

آخرين مطالب مرتبط در روشنگرى:
دست منه بر دهنمفرزاد جاسمی


2012‑02‑12
تجربه ی آموخته هافرزاد جاسمی
2012‑02‑07
شنگول و منگولفرزاد جاسمی
2012‑02‑02
راه تفرقه!فرزاد جاسمی
2012‑01‑28
ظهور حضرت مهدیفرزاد جاسمی
2012‑01‑23

اخبار ومقالات مربوط به فرزاد جاسمی در روشنگرى(كليك كنيد)
http://www.roshangari.net/as/ds.cgi?art=20120212095538.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر