در سال ۲۰۱۳، بیست و پنح خواننده و نوازنده مشهور، زن و مرد، از چین تا کاستاریکا، از مالی تا مالزی گرد هم آمدند تا پیام اتحاد و همبستگی ما «یک زن» هستیم را اشاعه دهند.

این آهنگ که در روز جهانی زن، ۸ مارس ۲۰۱۳ منتشر شد، یک فریاد جمعی است که شنوندگان را تشویق می‌کند به کوشش برای حقوق زنان و برابری جنسیتی بپیوندند. «یک زن» برای زنان سازمان ملل، قهرمان جهانی زنان و دختران در سراسر جهان نوشته شد، تا از مأموریت خود و گوشش برای بهبود زندگی زنان در سراسر جهان تجلیل نماید. «یک زن» به ما یادآوری می‌کند که با هم می‌توانیم بر خشونت و تبعیض علیه زنان غلبه کنیم و به آینده‌ای روشن‌تر نگاه کنیم: «ما خواهیم درخشید!» به ما بپیوندید و به انتشار این خبر کمک نمایید، و از این جشن موسیقایی زنان در سراسر جهان لذت ببرید.

تمام عواید «یک زن» به زنان سازمان ملل خواهد رفت تا از کار ما برای توانمندسازی زنان و بهبود زندگی آنها در سراسر جهان حمایت کند. ما از شما به خاطر حمایت‌تان متشکریم.

 

یک زن

در کیگالی، او از خواب بیدار می‌شود،
او انتخاب می‌کند،
در هانوی، ناتال، رام الله.
در طنجه، او نفس می‌کشد،
صدایش را بلند می‌کند،
در لاهور، لاپاز، کامپالا.
اگرچه او نیمی از جهان از من دور است
چیزی در من می‌خواهد بگوید…

ما یک زن هستیم،
تو گریه می‌کنی و من صدایت را می شنوم.
ما یک زن هستیم،
تو رنج می‌کشی و من هم رنج می‌کشم
ما یک زن هستیم،
امید تو امید من است
خواهیم درخشید

در خوارز او حقیقت را می‌گوید،
او دست دراز می‌کند،
سپس به دیگران می‌آموزد که چگونه.
در جیپور، او نام خود را می‌دهد،
او بدون شرمندگی زندگی می‌کند
در مانیل، سالتا، امبو.
اگرچه ما تا حد ممکن متفاوت هستیم،
ما وصل هستیم، او با من

ما یک زن هستیم،
شجاعت تو مرا قوی نگه می‌دارد.
ما یک زن هستیم،
تو آواز بخوان، من همراهی می‌کنم .
ما یک زن هستیم،
رویاهای تو از آنِ من است
و ما خواهیم درخشید
خواهیم درخشید

و یک مرد، صدای او را می‌شنود.
و یک مرد، نبرد او را پیش می‌برد.
آن مرد، روز به روز شیوه‎های کهن را رها می‌کند
یک زن در یک زمان.
اگرچه او نیمی از جهان از من دور است،
چیزی در من می‌خواهد بگوید.

ما یک زن هستیم،
پیروزی‌های تو همه ما را بالا می‌برد.
ما یک زن هستیم،
تو بپا خیز و من بلند قامتم.
ما یک زن هستیم،
دنیای تو از آنِ من است
و ما خواهیم درخشید
بدرخش، بدرخش، بدرخش.
خواهیم درخشید
بدرخش، بدرخش، بدرخش.
خواهیم درخشید
بدرخش، بدرخش، بدرخش

 

https://www.unwomen.org/en/about-us/about-un-women/un-women-song