۱۴۰۲ آبان ۷, یکشنبه

جنگ را تمام کنید – با صدای «آنا دراگو» نوجوان اهل روسیه/تدوین: اهورا چالکی

جنگ را تمام کنید – با صدای «آنا دراگو» نوجوان اهل روسیه

همراه با تصاویری از جنگهای اسراییل و حماس و روسیه و اوکراین

تدوین: اهورا چالکی


عزیزان، بزرگسالان مهربان! جنگ را تمام کنید!
و من بهار را برایتان با ستاره های رنگارنگ اش نقاشی می کنم
و من برایی شما خورشیدی می کشم که بخندد
و دیگر گریه نخواهم کرد، دیگر نخواهم ترسید
 
بزرگسالان باهوش تر، کاری انجام دهید!
برای ترساندن این جنگجویان بی هراس!
و من خانه هایی از شن می سازم و با آن ها بازی می کنم
و دیگر گریه نخواهم کرد، دیگر نخواهم ترسید
 
هرجایی که جنگ است، جایی برای بازی کودکان نیست!
جایی که جنگ باشد، نمی توان گل چید!
جایی که جنگ باشد، هیچ کس به این سوال پاسخ نمی دهد:
که چرا همیشه کودکان بی گناه می میرند؟
 
عزیزان، بزرگسالان مهربان تر! جنگ را کاملا فراموش کنید
و من به شما سیاره ای هدیه خواهم داد که صبح ها آرام باشد
و شما صبح ها خوشرو و سرحال بیدار می شوم
و من همه شما رو می بوسم، و دیگر گریه نخواهم کرد، دیگر نخواهم ترسید..
جایی که جنگ باشد، نمی توان گل چید
راه دشوار آزادی

https://etthadkargaran.com/2023/10/21/ma-202/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر