۱۳۹۳ مهر ۲۲, سه‌شنبه

ایران: داریوش لعل ریاحی

دریافتی:

ایران

 iran (2)


من در هیاهو گم شدم ، بر خیز پیدا کن مرا

آیینه ِ قلب ِ توام ، جان شو  ، هویدا کن مرا

 

هستم ، اگر در چالشم، شرم از تبارت می کشم

از کورُش و از آرشم ،  آزاد و بر پا کن مرا

 

از آن چه بر من کرد اثر ، سی سال و اندی بی خبر

خشکیده کوه و دشت و بَر ، وقت است احیا کن مرا

 

رفتی درفش انداختی ، خورشید و شیرش باختی

مضمون تازی ساختی ، تا هست ، حاشاکن مرا

 

از مهرگانم کو اثر ، ایام  ِ سور و کَر و فَر

رخت ِ عزا کردی به بر ، ره جو ، شکوفا کن مرا

 

جنگل سراسر خانه شد ، سهم ِ دو صد دُردانه شد

انگارها شاهانه شد ، ای کور ، بینا کن مرا

 

هر مذهبی نقشی ز دل ، ایمان مردم را بِهل 

فارغ ز رنگ و آب و گِل ، با مهر پویا کن مرا

 

یا دَ م  ز آزادی نزن ، یا مرد ِ میدان شو به فَن

غول ِ ستم را بَر فکن ، من را بکُش ما کن مرا

 

از این قبای ِ  غم درآ ، این وعده هایند آشنا

اینک که ما هستی بیا ، ایران ِ  فردا کن مرا

 

داریوش لعل ریاحی

 19مهر 1393

Dlr1266@hotmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر