۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

میز غذا(بفارسی و انگلیسی): مجید نفیسی

 

میز غذا

مجید نفیسی

چه زیبایی ای میز
که می‌گذاری در چشمهای یکدیگر بنگریم
و شادی یکدیگر را بچشیم.

دستها و قاشقها
لقمه‌های نان و جرعه‌های آب
و صدای دوستی‌ی دوستکامی‌ها.

ای میز گرد!
سوگند به نان و نمک‌ات
که خوردن و آشامیدن در حلقه‌ی تو
زیباترین لحظه‌ی دیدار ماست.

اول ژوئن هزار‌و‌نهصد‌و‌هشتاد‌و‌شش

 

Dining Table

 

Dining Table

by: Majid Naficy

How beautiful you are, table!
You let us look at one another's eyes
And taste one another's joy.

Hands and spoons,
Bites of bread,
And sips of water,
And the sound of friendship of glasses.

Round table!
I swear by your bread and salt,
That eating and drinking at your circle
Is the most beautiful moment of our visit.

June 1, 1986

 

please share:
1 poem “Dining Table”
Majid Reza Rahnavard's last words before being hanged in Mashhad on December 12, 2022: "Don't weep, don't pray or recite the Quran at my grave. Instead, be joyful and play happy music".
وصیت مجید رضا رهنورد
1 poem: Hanging Mohsen on the Gallows
انتشار کتاب تازه‌ی مجید نفیسی
پیکار در پیکار: من و جنبش چپ
جادوی شعر: پانزده شعر از پانزده شاعر در تبعید
عمامه‌پرانی, آخوندزدایی و محسن کدیور
Majid Naficy in Wikipedia
Music با کامنت پیرامون سانسور این ویدئو بدست سلطنت طلبان  : زنان ایرانی:  آواز لیلاها
Music: Handel: Israel In Egypt
چپ و انقلاب‌های ناتمام : میزگرد خسرو پارسا، سعید رهنما، پرویز صداقت، یاسمین میظر و محمدرضا نیکفر
زنان پیامبر - من زئوس هستم
بهشت در قرآن - من زئوس هستم
 
 
 
"And yet it does turn!" Galileo Galilei (1564-1642)
https://iroon.com/irtn/blog/18929/dining-table/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر