«جنگ طبقاتی»
«فلزبان»
خبر پیچیده بود:
جنگ رفته و صلح دارد میآید؛
کسی نمیتوانست خوشحال نباشد
که دیگر بمب
کودکان میناب را
به خاک و خون نمیکشد
خانهها ویران نمیشود
اجسادی زیرِ آوار نمیماند
کارخانهای نابود نمیشود
کارگران سپاهِ بیکاران را
افزایش نمیدهند؛
نباید به رادیو تلویزیون اعتماد کرد
بیرون میزنم
تا باور کنم که صلح آمده است؛
نه!
خیابان شاد نیست
از چهرهها
غم میریزد
خشم چکه میکند
دستها دارند به زور
خودشان را میرسانند
به نان
حیاطِ مدرسه از گرانی خلوت است
کودکان
هنوز دارند به سطلِ زباله تعظیم میکنند
دخترِ رحمان
از گرانیِ درمان
هنوز دارد میمیرد
کارگران
معلمان
بازنشستگان
هنوز دارند حقوقِ اولیهشان را
فریاد میزنند؛
نه!
صلح هنوز-
نیامده است!
خودمان باید صلح را
صدا کنیم...
رادیو باز
حرفِ مفت-
زده است.
«فلزبان»
https://www.instagram.com/p/DZzXKrVtjTH/

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر